VIDEO - Lelaki maut, rentung 4 tangki gas dalam kereta Alza meletup



Lelaki maut, rentung 4 tangki gas dalam kereta Alza meletup

Innalillahiwainnailaihirrojiun...Dalam kejadian jam 7.05 malam itu, mangsa, Mohd. Azizi Jaafar, 37, meninggal dunia akibat melecur hampir 90 peratus anggota badan.


KUALA TERENGGANU – Seorang mekanik rentung selepas terperangkap di dalam kenderaan pelbagai guna (MPV), Perodua Alza yang terbakar di Jalan Kuala Terengganu-Kuala Berang berhampiran Kampung Wakaf Beruas di sini hari ini.


Dalam kejadian jam 7.05 malam itu, mangsa, Mohd. Azizi Jaafar, 37, meninggal dunia akibat melecur hampir 90 peratus anggota badan.


Pengarah Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Terengganu, Md. Hilman Abd. Rashid berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada pukul 7.09 malam sebelum tiba ke lokasi kejadian kira-kira empat minit kemudian.


Beliau berkata, kebakaran dipercayai tercetus sewaktu mangsa sedang memandu MPV, Perodua Alza sebelum berhenti di tepi jalan sebelum kebakaran itu merebak di sebuah lagi kereta Perodua Viva yang hangus hampir 60 peratus.




“Siasatan awal menemui tiga buah tangki gas untuk kerja kimpalan serta satu tangki oksigen di tempat duduk belakang kenderaan mangsa.





“Mangsa cuba menyelamatkan diri keluar dari tingkap namun usaha berkenaan gagal dan punca sebenar kebakaran masih dalam siasatan,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian hari ini.


Baca juga : Selang 10 Jam Bapanya Pula Meninggal Dunia


@liputan7official

Kongsikan artikel ini kepada kenalan anda supaya mereka juga tahu apa yang anda tahu!



Join channel Telegram Liputan7 untuk update berita tanpa had!


FREE PALESTINE