VIDEO - Majlis perkahwinan yang dicemari dengan unsur lucah dikecam warganet

Majlis perkahwinan yang dicemari dengan unsur lucah dikecam warganet

"Kesian pengantin terpaksa menahan malu yang amat atas permintaan pengurusan majlis yang dipersetujui kedua keluarga mempelai..."

Tular satu video pernikahan pasangan mempelai di media sosial yang mendapat kritikan hebat dalam kalangan warganet.

Majlis pernikahan seharusnya menjadi detik bahagia bagi pasangan kedua suami isteri namun dicemari oleh tambahan unsur 'jenaka' ke dalam adat pernikahan mereka. 

Warganet mengecam keluarga serta pihak pengurus majlis perkahwinan seolah-olah menjatuhkan maruah kedua pasangan pengantin. 

Dalam kandungan video yang tular itu menunjukkan pengantin lelaki sedang memegang sebatang kayu berbentuk zakar dan digantung dua buah biji kelapa sambil berjalan bersama pengantin perempuan yang memegang sepanduk yang bertulis "Legoan Seng Gede" bermaksud "Enak Yang Besar".

Jelas kelihatan kedua pasangan itu menahan malu yang teramat sepanjang majlis pernikahan mereka berlangsung. Lebih menyedihkan lagi majlis yang dicemari itu disulami dengan selawat ke atas baginda Nabi Muhammad SAW. 

Selawat kepada Nabi Muhammad SAW adalah suci tak seharusnya disulami dengan perbuatan yang tidak baik seperti itu. Tambahan pula kesan negatif pasti terpalit kepada kanak-kanak yang menyaksikan amalan itu. 



@liputan7official

Kongsikan artikel ini kepada kenalan anda supaya mereka juga tahu apa yang anda tahu!



Join channel Telegram Liputan7 untuk update berita tanpa had!


FREE PALESTINE