VIDEO - Wanita maut angkara Myvi buat pusingan U

Wanita maut angkara Myvi buat pusingan U

“Kemalangan berlaku apabila pemandu Perodua Myvi yang berada di lorong motosikal secara tiba-tiba membuat pusingan U menyebabkan motosikal tidak sempat mengelak lalu melanggar bahagian hadapan Perodua Myvi tersebut,” katanya

SEORANG pembonceng motosikal maut dalam kemalangan tiga buah kenderaan di Kilometer 68, Jalan Alor Setar – Butterworth, 1.55 petang semalam.

Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Asisten Komisioner Zaidy Che Hassan berkata, mangsa seorang wanita berusia 52 tahun maut akibat kecederaan serius di kepala.

Beliau berkata, ketika kejadian, mangsa menaiki motosikal jenis Yamaha bersama anak perempuannya dan berada di belakang sebuah Perodua Myvi di mana masing-masing dari arah sebuah pasar raya ke Tikam Batu.

Katanya, pemandu Honda Civic berusia 22 tahun pula berada di lorong bertentangan.

“Kemalangan berlaku apabila pemandu Perodua Myvi yang berada di lorong motosikal secara tiba-tiba membuat pusingan U menyebabkan motosikal tidak sempat mengelak lalu melanggar bahagian hadapan Perodua Myvi tersebut,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Jelasnya, penunggang dan pembonceng motosikal telah tercampak ke laluan bertentangan sebelum datang pemandu Honda Civic yang berada di lorong bertentangan yang tidak sempat mengelak dan melanggar kedua-dua mangsa.

Akibat kemalangan tersebut, kedua-dua mangsa dibawa ke Wad Kecemasan Hospital Sultan Abdul Halim untuk menerima rawatan.




Bagaimanapun, pembonceng motosikal disahkan meninggal dunia pada pukul 3.05 petang dan kes kini disiasat dibawah Seksyen 41 Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Zaidy berkata, hasil siasatan mendapati kemalangan berpunca daripada kecuaian pemandu Myvi yang membuat pusingan U di kawasan yang tidak dibenarkan.

@liputan7official

Kongsikan artikel ini kepada kenalan anda supaya mereka juga tahu apa yang anda tahu!



Join channel Telegram Liputan7 untuk update berita tanpa had!


FREE PALESTINE