VIDEO - 3 beradik maut terkena renjatan elektrik ketika banjir

 





Tiga beradik maut terkena renjatan elektrik ketika banjir, Innalilahiwainnailaihirojiun

Tenaga Nasional Berhad (TNB) menjalankan siasatan insiden tiga beradik maut dipercayai akibat renjatan elektrik dalam bencana banjir di ... Kelantan.

Menerusi kenyataan pada Isnin, TNB berkata, pihaknya bekerjasama rapat dengan pihak berkuasa seperti Suruhanjaya Tenaga dan polis.

Justeru orang ramai dinasihatkan supaya tidak menyebarkan sebarang gambar atau video kejadian tersebut dan membuat spekulasi.

Sebaliknya memberi ruang kepada pihak berkuasa menjalankan siasatan di samping menghormati perasaan dan sensitiviti keluarga mangsa.

TNB turut mengulangi peringatan kepada orang ramai agar tidak menghampiri atau menyentuh pepasangan elektrik yang ditenggelami banjir kerana dikhuatiri berlaku kebocoran arus.

"TNB akan memastikan keselamatan orang ramai sentiasa diutamakan, termasuk dengan memutuskan sementara bekalan elektrik ke kawasan yang ditenggelami air banjir atas faktor keselamatan," katanya

Penyambungan semula bekalan akan dibuat dengan kadar segera sebaik ia selamat dilakukan.

Sebelum ini media melaporkan tiga beradik perempuan maut dipercayai terkena renjatan elektrik di sebuah rumah yang ditenggelami air di Kampung Morak, Tumpat, Kelantan.

Ketiga-tiga gadis tersebut ditemui dalam keadaan terapung dan meninggal dunia


@liputan7official

Kongsikan artikel ini kepada kenalan anda supaya mereka juga tahu apa yang anda tahu!



Join channel Telegram Liputan7 untuk update berita tanpa had!


FREE PALESTINE