VIDEO - Pekerja resort tetak pelancong


Pelancong mengadu kepada majikan hingga pekerja diberhentikan kerja, pekerja resort tetak keluarga tersebut dengan pedang dan pisau

Tular satu video di media sosial hari ini memaparkan satu keluarga diserang seorang pekerja resort yang diberhentikan kerja oleh majikannya setelah pelancong tersebut membuat aduan kepada majikan.

Difahamkan keluarga tersebut telah membuat tempahan awal 2 hari untuk menginap di resort tersebut. Namun setelah sampai di resort berkenaan, pihak resort mendakwa tiada rekod tempahan yang dibuat oleh keluarga tersebut malah tiada bayaran deposit diterima.

Insiden tersebut telah mencetuskan pergaduhan mulut antara keluarga tersebut dengan pekerja resort. Malah keluarga itu bertindak melaporkan kepada majikan resort tentang pekerjanya yang didakwa berbahasa kesat dan kasar terhadap mereka.

Pada hari dan masa yang sama pekerja itu dipecat serta merta oleh majikan membuatkan pekerja tersebut mengamuk dengan mengambil pedang dan pisau lalu menyerang keluarga itu.

Salah seorang anggota keluarga itu mengalami cedera parah akibat ditetak dan menerima beberapa jahitan akibat luka yang terlalu besar.

Pekerja tersebut telah ditahan pihak polis bagi membantu siasatan - Agensi





@liputan7official

Kongsikan artikel ini kepada kenalan anda supaya mereka juga tahu apa yang anda tahu!



Join channel Telegram Liputan7 untuk update berita tanpa had!


FREE PALESTINE