Berita Penuh - Sarjan(58 tahun) ditahan rogol isteri tahanan lokap

Sarjan(58 tahun) ditahan rogol isteri tahanan lokap

“Pada mula mereka berdua hanya berbincang berkenaan kes suami mangsa tetapi selepas itu suspek bertindak merogol mangsa,” katanya.

KUCHING – Seorang wanita nekad membuat laporan polis selepas mendakwa dirogol oleh seorang pegawai polis berpangkat sarjan.

Pekerja di sebuah pusat jagaan orang tua berusia 26 tahun itu membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Padawan Selasa lepas dan kejadian dikatakan berlaku pada Januari lalu.

Pesuruhjaya Polis Sarawak, Datuk Mohd. Azman Ahmad Sapri berkata, mangsa mengenali suspek semasa dia sering melawat suaminya yang ditahan di lokap Balai Polis Serian bagi membantu siasatan di bawah Akta Antipemerdagangan Manusia dan Antipenyelundupan Migran 2007 (ATIPSOM).

Menurutnya berdasarkan laporan mangsa, kekerapannya datang ke Balai Polis Serian menyebabkan suspek berusia 58 tahun dan bertugas di IPD Serian meminta nombor telefonnya dengan alasan supaya mereka senang berhubung mengenai perkembangan kes suami mangsa.

Susulan itu, katanya pada 14 Januari lalu kira-kira pukul 10.10 malam, suspek telah pergi ke rumah mangsa kononnya bagi membincangkan perkembangan kes suaminya.

“Pada mula mereka berdua hanya berbincang berkenaan kes suami mangsa tetapi selepas itu suspek bertindak merogol mangsa,” katanya.

Mohd. Azman berkata, kejadian kedua berlaku pada 18 Januari kira-kira pukul 12 tengah malam dan kali itu, mereka melakukan hubungan seks atas kerelaan mangsa selepas terpujuk dengan kata-kata suspek yang telah sayang dan cintakannya.



@liputan7official

Kongsikan artikel ini kepada kenalan anda supaya mereka juga tahu apa yang anda tahu!



Join channel Telegram Liputan7 untuk update berita tanpa had!


FREE PALESTINE