Bongkar kubur dan rogol mayat nenek(84 tahun), 2 remaja ditahan

Bongkar kubur dan rogol mayat nenek(84 tahun), 2 remaja ditahan

"Keadaan mayat dalam keadaan telanjang, kaki terbuka serta terdapat kesan air mani pada kemaluan mangsa" - polis

Pihak berkuasa menahan dua orang remaja yang didakwa telah membongkar kubur dan merogol mayat nenek berusia 84 tahun.

Mayat yang bernama Isabel Bastatas, 84 tahun ditanam di tanah py,erkuburan di sebuah kotandi Digos. 



Kejadian disedari ahli keluarga nenek tersebut ketika menziarahi kubur dan terkejut apabila melihat mayat nenek berada di luar kubur dalam keadaan telanjang dan kakinya terbuka disamping kuburnya yang berselerak.



Bukan sahaja dirogol, malah barang kemas nenek tersebut juga turut hilang. Ahli keluarga percaya jika nenek telah dirogol dan melaporkan kejadian itu kepada pihak polis.



Pihak polis yang menerima laporan itu turut terkejut kerana belum pernah ada kes seperti itu di daerah mereka. Hasil pemeriksaan mendapati terdapat kesan air mani pada kemaluan mangsa serta kemaluan mangsa turut ada kesan terbuka.


Setelah satu minggu siasatan berjalan akhirnya terbongkar bahawa kejadian itu dilakukan oleh dua orang remaja lelaki yang tinggal tidak jauh daripada lokasi kejadian.

Kejadian tersebut terbongkar kerana ahli keluarga suspek melaporkan kepada polis setelah mengetahui anak mereka mencuri barang kemas di kubur namun tidak tahu jika anak mereka telah merogol mayat tersebut.

Kedua-dua suspek berjaya ditahan dan siasatan mendapati kedua-dua suspek tiada rekod jenayah serta tidak di bawah pengaruh dadah. - Agensi


@liputan7official

Kongsikan artikel ini kepada kenalan anda supaya mereka juga tahu apa yang anda tahu!



Join channel Telegram Liputan7 untuk update berita tanpa had!


FREE PALESTINE