TRAGEDI PAGI SELASA: 4 termasuk tiga beradik m4ut, kereta rempuh lori


TRAGEDI PAGI SELASA: 4 termasuk tiga beradik m4ut, kereta rempuh lori

Kampar, Perak: Empat individu termasuk tiga beradik m4ut manakala seorang lagi parah apabila kereta dinaiki merempuh belakang lori muatan tanah sebelum terbakar di Kilometer 310.2 Lebuhraya Utara-Selatan arah selatan, dekat sini, awal pagi tadi.

Penolong Pengarah Bahagian Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Perak, Mohamadul Ehsan Mohd Zain berkata, sepasukan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Tapah dibantu BBP Gopeng digerakkan ke lokasi sebaik menerima panggilan pada 2.03 pagi.


Menurutnya, empat mangsa yang maut dikenali sebagai Azriyani Abdul Latif, 45, selain tiga beradik, Muhammad Azib, 23; Siti Nur Aminah, 8, dan Ahmad Uwais Qorni Nasaruddin, 5.


Katanya, mangsa yang parah dikenali sebagai Muhammad Fawwaz Nasaruddin, 7.


"Empat mangsa yang menaiki kereta Proton Saga m4ut manakala seorang kanak-kanak lelaki yang turut menaiki kenderaan itu cedera parah. Pemandu lori tanah bagaimanapun tidak cedera.

"Sejurus melanggar belakang lori, Proton Saga dinaiki lima individu itu terbakar di bahagian but hadapan. Kebakaran turut menyebabkan lecuran pada sebahagian mangsa yang m4ut," katanya dalam kenyataan, pagi ini.


Katanya, kem4tian empat mangsa berkenaan disahkan oleh pegawai Kementerian Kesihatan (KKM), manakala mangsa yang parah dibawa ke Hospital Tapah oleh orang awam.

@liputan7official

Kongsikan artikel ini kepada kenalan anda supaya mereka juga tahu apa yang anda tahu!



Join channel Telegram Liputan7 untuk update berita tanpa had!


FREE PALESTINE