Jutawan belanja RM 8 Juta setahun upah 30 doktor untuk pastikan dirinya hidup selamanya"Saya tiada perancangan untuk mati" katanya


Jutawan belanja RM 8 Juta setahun upah 30 doktor untuk pastikan dirinya hidup selamanya

"Saya tiada perancangan untuk mati" katanya

Seorang jutawan bernama Bryan Johnson berusia 45 tahun mengemparkan media apabila Bryan sanggup menghabiskan wangnya sebanyak RM 8 Juta setahun dengan mengupah 30 doktor untuk pastikan dirinya sentiasa sihat,kuat dan kekal seperti usia 18 tahun.


Tugas doktor-doktor yang diupahnya adalah untuk memantau tekanan darah, kandungan gula, keghairahan seks, pemakanan dan sebagainya. Bryan perlu manghabiskan 80 pil setiap hari untuk mencapai kehidupan yang abadi.


Bryan menjual semua aset perniagaannya kepada Paypal bernilai $800 Juta(RM 3.6 Billion) dan wang tersebut dibelanjakan untuk kehidupan yang kekal abadi.


Bryan sangat disiplin dari segi pemakanan, latihan dan tidur yang cukup dengan memberi perhatian sepenuhnya kepada nasihat doktor.


Berita itu semestinya mendapat kritikan daripada pelbagai pihak dan ada yang mendakwa idea Bryan untuk kekal hidup adalah perkara yang sia-sia.

Bagi Bryan dia tidak peduli apa orang nak cakap yang penting Bryan tetap ikut nasihat doktor demi mendapatkan kehidupan yang kekal abadi.


"Pembenci akan selamanya membenci, jadi saya tidak peduli apa orang nak cakap tentang saya" - Bryan



@liputan7official

Kongsikan artikel ini kepada kenalan anda supaya mereka juga tahu apa yang anda tahu!



Join channel Telegram Liputan7 untuk update berita tanpa had!


FREE PALESTINE