VIDEO - Lelaki maut dibaham buaya ketika mencari kangkung dalam parit di ladang sawit


Lelaki maut dibaham buaya ketika mencari kangkung dalam parit di ladang sawit

Seorang lelaki bernama Wayan Jana berusia 45 tahun di Kabupaten Mamuju Tengah (Mateng), Sulawesi Barat (Sulbar) dilaporkan maut dibaham buaya ketika mencari kangkung di parit dalam ladang sawit.

"Mangsa dibaham buaya ketika mencari kangkung untuk makanan babi ternaknya" ujar Koordinator Pusat Data dan Informasi BPBD Mateng Rezky Ilhamsyah.

Peristiwa tersebut terjadi di parit perkebunan sawit di Desa Salupangkang, Kecamatan Topoyo pada Sabtu (23/9) sekitar pukul 16.30 petang. Mangsa awalnya meninggalkan rumah menuju ladang sawit untuk memetik kangkung.

Pada hari tersebut, seorang penduduk tempatan bernama Joko melihat ada sebuah motorsikal tersadai dan ada sepasang selipar terapung dalam parit.

Joko tidak sedap hati memanggil beberapa orang lagi penduduk yang lain untuk membantunya mengenalpasti pemilik motorsikal dan selipar tersebut.

Sangkaan Joko benar, mangsa ketika itu dalam keadaan digigit buaya dalam parit tersebut.

Joko bersama beberapa lelaki yang lain berusaha menyelamatkan mangsa dan berjaya melepaskan mangsa daripada gigitan buaya namun mangsa sudah tidak bernyawa.

Lutut mangsa parah digigit buaya dan hampir terputus. Ahli keluarga mangsa minta jasad mangsa segera dikembalikan ke rumah mereka bagi proses pengebumian. - Agensi








@liputan7official

Kongsikan artikel ini kepada kenalan anda supaya mereka juga tahu apa yang anda tahu!



Join channel Telegram Liputan7 untuk update berita tanpa had!


FREE PALESTINE